2018年12月24日 星期一

財自辭職


眨下眼,財自揸5.5貨車話咁快就兩個月啦,對於玩這部貨車都已經沒有當初嘅新鮮感,係時候要同佢講拜拜啦。 由於唔想做夠三個月要一個月時間通知走人(新人獎金幾千蚊都唔要啦),所以決定早上上班的時候同阿頭講: 我唔做喇! 做埋今年年尾算數啦

回想這份工作,初頭以為做司機應該好輕鬆啦,點知原來去到要幫手搬貨上車 (OK! 我覺得都正常合理),去到目的地要幫手尋找貨物,遇到懶惰的跟車時更加需要主力尋找... (如果係協助跟車找貨,我覺得沒有問題,但有些跟車呼呼喝喝好似老馮咁,要司機搵貨,把要送嘅貨整齊分類放到地上一份一份擺開,並且態度惡劣咁就係一個大問題 [司機搵貨,搬貨上落沒有額外收入,但跟車把貨物送最後一程到客戶手上有額外收入,這個做成分配工作的問題]),由於以上種種,原本應該係輕鬆嘅司機工作就變咗唔輕鬆嘅司機加搬運工作,人工仲...哈哈哈!

在這兩個月嘅工作期間,財自都看見一些公司嘅問題。公司現正處於投資階段,按老闆所講,每天虧損數十萬元,其實部分虧損嘅原因,財自覺得是可以避免的,例如經常見到送貨到客戶手上嘅時候,發現貨品損毀 (原因係貨倉或者跟車經常把貨物拋來拋去導致損毀),其實每次貨品損毀,公司都要硬食有關嘅損失,再加上退貨,補貨亦都需要運輸成本,這些數目,相信每天造成數以萬元的損失

另外,由於公司現時快速擴充車隊,造成訂單的數目增長速度遠遠落後於車隊的擴充速度,這個情況使到公司經常出現有司機與及跟車上班時該天沒有任何工作 (被安排到留倉待命),這個情況估計令到公司每天損失不少

此外,公司車輛的損壞情況非常之快。 由於這些車輛不是司機的個人財產,他們一般不會錫住部車,反正部車係公司嘅,如果有損毀的情況都係公司負責維修啫,就係有咁嘅心態,一部全新嘅五十鈴貨車,可以三個月就開始出現毛病,一兩年開始就可以五勞七傷。 細細聲話你知吖,有啲跟車同事發脾氣嘅時候會大大力關車門,貨斗尾門,真係整到車都難㗎。 其實現時每個司機每天都駕駛不同的貨車,如果更改這個規定的話,變成每個司機每天駕駛相同的貨車,相信比較容易發現車輛的異常情況,一個小改變相信可以節省可觀的維修金額

最後,財自發現對公司最致命嘅問題,係前線員工 (主要係跟車) 對客戶嘅態度與禮貌,由於公司現時安排送貨的時候係上午 (10:00 am - 2:00pm) 下午 (2:00pm - 6:00pm) 以及晚上 (6:00pm - 9:00pm),而員工的上班時間是上午9時至晚上7時,即係話如果員工跟公司的指引六時後才送晚上的貨品,正常的話他們都必須要ot才可以完成工作, ot 雖然有加班費 (司機每小時 $55.00 大元),但是大部分的員工也不喜歡收到這份ot錢吧,就係因為呢個原因,經常出現上午或者下午就派咗晚上嘅件,冇人喺度咩? 真係話知你鍾意定唔鍾意,放喺門口,放喺管理處等等就變成係派貨員嘅家常便飯 (部分更加會代客簽收添) 呢啲咁嘅服務態度真係使到好多客戶都唔鍾意再幫襯我哋公司㗎,唔知道有幾多客戶因為種種原因而不再幫襯我們公司呢?

以上嘅問題都係財自見到嘅冰山一角,如果公司不再處理這些陋習的話,即使你不停喺公仔箱賣廣告都係徒然。 上面講完咁多廢話,最重要嘅梗係講下會唔會買公司嘅股票啦。原來我而家做緊嘅公司喺香港係上市㗎,佢嘅公司名同而家嘅業務可以話係風馬牛不相及,我而家嘅老闆開過補習社,搞個長途電話,又搞個寬頻上網,又學人拍過電視劇,而家走嚟同超市搶生意,講到咁白你都知道係邊間啦,如果畀著係你你會唔會買這公司嘅股票呢? 如果畀著係我嘅話,由於公司嘅規模相對細小,背後沒有強大嘅金主支持,對於老闆這個背水一戰的業務,只會抱著極度投機嘅心態買入極少量嘅股票而作長期投資 (買嘅時候要預咗輸曬) Good luck!

9 則留言:

  1. 依D切身既體驗真係相當難得,亦係一般人未必會知道真相是如何,其實管理企業除左眼光遠見堅持毅力之外,仲需要貼地的操作手段同經驗,估不到王生搞左咁多年都仲未識得引入承包商制度令物流一環引入競爭同互相監察,可惜可惜~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果唔進入佢嘅團隊一部分,真係唔知道佢嘅運作同埋面對嘅問題。 其實佢係度堅持需要建立自己嘅車隊。 當中九成以上係用自己車,只有不足一成係用街車。 佢有冇其他嘅盤算我真係唔知道,可能建立完自己嘅車隊之後同嘉里物流搶生意呢,哈哈!

      刪除
  2. 其實都估到佢盤生意賺唔到錢,PK 同 惠康 都有網上送貨,線上同線下合作才可以做的長遠。

    不過財自兄可以send 呢封信比公司高層睇睇 😄

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢最多都係搶到 PK 同惠康少少嘅生意,絕對唔會令佢哋致命。 但自己付出嘅力量真係傷到自己嘅元氣,唔知道幾時佢先可以唔需要再失血 (現時每天失血 50萬,佢自己講㗎)。

      我估高層都知道自己嘅問題所在,但係佢哋經常都係用一招 (扣同事人工),以為咁樣就可以解決問題,唉! 我冇眼睇!

      刪除
    2. 哈哈 都系走為上策,好在工可以隨時換,老細間公司轉型就非常困難。

      祝:財自兄 聖誕、元旦佳節愉快

      刪除
  3. HAPPY NEW YEAR, 小弟2019年如果老闆唔炒仍會努力工作, 整大個被動現金流, 提早退休一事, 2020年初才再考慮

    回覆刪除
  4. 2019 or 2020 都好快姐,加油! 到時做一 d 自己喜歡的工作,為興趣工作開心好多。

    回覆刪除
  5. 不如考慮下做uber司機啦,好似幾自由又幾開心喎😀 不過就要養架車囉☺☺

    回覆刪除
  6. Uber 就唔好 la,犯法野我唔玩架。 不過 Ubereats 可以考慮一下。

    回覆刪除