2017年11月19日 星期日

超繁忙的 Hea 生活 (二)

剛剛做全職爸爸的時候有一些不習慣,因為只有一個同事,就係我的太太 (24小時日對夜對,哈哈!)。 不需要出外上班,不是朝九晚六的工作,而是24小時的工作,仲要係一年365日㖭,零工資,冇假放,真係不是人人願意做。

已經不是新手的爸爸,但是細女出世的時候也是束手無策。 兩個大人戰鬥兩個小朋友,還是應付不下,真心佩服其他的媽媽點樣可以照顧幾個小孩子呢。 冇辦法,還是重新適應,重新再幫bb換尿片,重新再幫bb餵奶,這些辛苦的經歷換來的回報是好的。 不是金錢可以衡量。

很多朋友也問我們兩公婆照顧小朋友,沒有工作收入如何生活呢? 老土的說,其實跟其他的朋友一樣,開源節流。 開源方面,雖然沒有打工的收入,但是由於以往積極建立被動的收入,現今有些少的回報,即是不用工作,坐定定喺度,所收到的股息,期權金等收入比以往打工的薪金多一點點。 節流方面,筆者生活盡量簡潔,坐車極少坐的士,如無需要的話也不會出外用餐 ,真的需要出外用餐的話,也是選擇一些快餐店茶餐廳之類。 有時坐港鐵的話,為了慳嗰兩元,真係走多兩步,來回十多二十分鐘去港鐵特惠站拍卡(值不值得真係見仁見智)。

日後到細女大個入學的話,筆者不排除重新進入職場,但不會做工作的奴隸,做一些開心有興趣的工作。 現在首要的工作,就是享受照顧兩個女兒的喜樂。

28 則留言:

  1. 請問用了多小時間和每月儲去形成今天成就呢, ? 或是主要買入了低價的好資產形成thanks

    回覆刪除
    回覆
    1. 我做左差不多 20年的工作奴,但如果講投資是話 2008年之前也虧損不少,到2009年學懂收期權金之後才不再虧損,之後一直邊打工邊收權金 + 股息,3-4年前開始被動收入大過工作收入,2年前正式不工作專心照顧家庭,不過真係太悶了,而家走返出去半打工(今日工作了3個半鐘,現在放工了,哈哈!)

      刪除
  2. 請問用了多小時間和每月做法?還是低價買入優股形成?

    回覆刪除
  3. 我起初的做法係 short put 一些內銀股,每 1-2 個月收一次,次次收完之後就加大少少數量再收,如是者收收下,由第一年收幾千元到現在是幾十萬,期間從來無停止,就係咁簡單。 我仲記得果陣一些朋友笑我一年才收幾千元,佢地一天都幾萬元上落 la (佢地喜歡炒3-4線股仔 & warrants...)
    至於優質股? 我當時都唔係好識買,捉到鹿都唔識脫角,如果唔係的話而家就發...
    但係而家知道都未遲,我會把收到的被動收入買入一些收息股,真係買完無大事的話都唔會理佢由佢收息,現在都係收集階段。

    回覆刪除
  4. 好正, 可能我同你起步同有同感。 但你起初時。收幾千元, 再冇試過價內或接左行使咪要比錢? 想了解多點分享下,我已睇晒你呢兩年blog文章很好看

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然有試過 Short Put 之後入價 la,但就會用絕招 -- 無限復活 -- 來救倉,真係救唔到就接貨,再 Short Call。 超簡單的招式但超實用,比起好多花招來得簡單直接。只要投資的對象唔係垃圾就 ok,我最喜歡用四大內銀來做主力,因佢地係百業之母,當中國富強起來的時候佢地都唔會衰得去邊。 日後有機會做到財務富貴的話就會再轉變生活的方式,哈哈!

      刪除
  5. 但就會用絕招 -- 無限復活 -- 來救倉,真係救唔到就接貨,再 Short Call。 超簡單的招式但超實用?

    #即係short strangle? 定就入價開short call? 可以具體多點嗎thanks
    同你太好傾。唔知會唔會whatsapp 傾?

    回覆刪除
  6. e.g. 3988 現在 $3.72,假設今日開左 4月 $3.70,到4月底時 3988 收 $3.63,如果唔想接貨的話月結前平倉 short put $3.70,即時開 5月的$3.60 short put(大前提是 5月收的期權金足夠補回 4月平倉時所付出的金額),再用時間來救倉。 當5月底結算時收 $3.61,即係話你雖然看錯市,但最後一樣可以有利潤。
    但如果5月底收 $3.55的話,5月結算前平 5月的 short put $3.60,再開 6月的 short put $3.50,如是者每月搬倉直至出現利潤為止。

    以上是我所講的無限復活!

    回覆刪除
  7. 謝謝你分享。 當年你打工會計結婚有多家支出嗎能不儲蓄佔比大?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我只係低收入家庭,但由於節儉的關係仍然能每月有少許的金額用於投資。

      由於收入低的關係,很多時也要取捨,很多時朋友的洗錢方式也不會發生在我身上,e.g. 唱 K,去酒吧,演唱會... 簡單一些說就是節儉,節儉再節儉。 我個人的理財觀就係未有錢就唔好用咁多錢,到有錢的時候才看看那裡可以用錢。 我相信錢不是屬於我自己的,而我只是一個管家。 ^_^

      刪除
  8. 一個字服。 見你有小朋友我都有個四歲女。 個時應該有小朋友係咪還有沒做野? 你知多一個人仔支出就點都多點。 我發覺好多身邊朋友有小朋友後打工的跟本再慳都沒得儲點錢。呢個問題都影響大家財自時間一拖再拖

    回覆刪除
    回覆
    1. 我就係唔做野差不多2年專心照顧小朋友,現在細女差不多2歲了,無工作的日子真係好悶下,不得不出來打下工(再唔做野真係會悶死,哈哈),時間過得快好多 ^_^
      想到慳錢來投資可以改變將來的話就會有動力節儉 la,加油!

      刪除
  9. 個時你打工有冇轉工為了轉出一次加人工加快財自呢?
    或者分享下打工仔你的經力。唔開心有冇

    回覆刪除
    回覆
    1. 我完全無想過過塘會肥的問題。 我只係小薯仔一個,由低層做起默默耕耘,曾經天真嘅想過係一間公司做到退休,但係實情是打工比創業更具風險,職位越高壓力越大,曾經試過擔心公司的事情而三天完全沒有睡覺,看盡人嘅善惡,點樣 A 字膊,點樣以權謀私... 當時遇到這些事我都默默忍耐,喺而家睇返轉頭都係小事一單,笑看人生。 ^_^
      所以我認為最緊要嘅係能夠盡快財務自由,不需要再為五斗米而折腰。

      刪除
  10. 我現在和你當年打工一樣。預到日日老細話。同事a 字博, 不過你三天沒訓真係難頂。好在你沒有抑鬱。我都現在想思想上小事一單。現在我三十有中。睇黎打多二十年工都過五十。
    還要儲子彈等大平賣嗎^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能你3,5,7年後變左富豪不用打工到 50 呢。 ^_^

      刪除
  11. 你之前有冇大下跌市低價買股加快財自宿短時間?是不只買三大內銀

    回覆刪除
    回覆
    1. 真可借沒有在大跌市的時候入重貨... 只有在小跌市的時候入輕貨。
      當然不止買內銀 la,不過內銀係主力,因為內銀係有亞爺照住所以相對安全一些,而且它們擁有高息的好處。 個人認為做 short 的主力做內銀比較合適,相反做 long 的就做 700 好一些。

      刪除
  12. 股票期權唔同做法唔同恒指。 恒指short 最小保留200-250%按金。 比如939 short 10 手即10000股現貨。 以你呢個搬倉法。以做十手咁係咪以939#7元計 準備定$70000係戶口較好呢?還是另一個計法

    回覆刪除
    回覆
    1. 每個人的風險承受能力各有不同,而客觀環境也有分別 (e.g. 後生仔跟有家室的不可以相提並論)。 最理想的現金當然是 100% 足額的數目,但這會做成投資回報浪費的問題,退而求其次的是你心目中 939 最多會跌到幾多? 如果你認為最多下跌 50% 的話,你就預備 50% 的現金就可以了。

      其實也不一定是 50% ,因為如果股票下跌的話,你可以用搬倉的方法使接貨價下跌,又可以用 Short Call 收取一些的權金,也可以用其他的股票來借出現金,再加上私貸或其他一切可行的方法來使現金增加(這些方法正常情況不可亂用,只有非常時期才用非常手段)。 其實投資不一定用現金,所有國際的投資大戶也是用信貸來處理他們的倉位,這是一個非常大的學問,只有經驗才可以說怎樣處理。

      刪除
  13. 如果心目中下跌50%由開倉行使價時, 一直搬下月下月再下月搬左n次後股價回落到50% 係咪認命接貨呢。接左但我戶口有50%錢去接其他是否cut loss?

    回覆刪除
    回覆
    1. 首先,接貨唔一定是壞事。 可以用相對平的價格買入心儀的股票,我認為是好事,當然,買的是好股。

      是否 cut loss? cut loss 一般是炒友的行為,我主張是超長線的投資,所以正常不會 cut loss,除非買左的股變質了...

      用期權創造現金流,收到的現金買入其他更固定的投資是我的理念。 如果有一天,你收到的現金流足夠日常生活的話,這就是基本的財務自由。 如果收到的有一百萬一千萬一年的話,這已經是小富與中富了。

      刪除
  14. 討論安排好資金做到投資, 比如939 現價7元 ,期權我sp 6.25計,做左10手 我用搬倉方法到價內附近再搬, 但資金是50% 以7元計即$70000=100% , 即我期權倉要有$35000=50% 按金。 比如如果我搬左三次倉去到接貨位但手頭資金只有$50000 咁是否好似cut loss 部份我做左的期權? 以上假設做多過手頭資金。點應對。thanks ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果你有 $50,000 的話,接晒 10 手都唔會係大問題。

      SP 左 $6.25,當正股真係跌到接近 $6.25 的時候再看當時的情況,如果是慢跌而你又對佢有信心的話,搬下倉到 $6.00 又好,$6.25 接貨又好,兩個都係好做法。

      如果真係 $6.25 接貨的話要付利息,你又可以 SC $6.25 or SC $6.5 收返 d 期權金來幫補利息開支又得。

      如果唔接貨搬倉到 $6.00 再跌再搬到 $5.75 又得。

      如果你對 939 無信心的話,應該一開始就唔好做佢的 Short put la。

      刪除

  15. 如果真係 $6.25 接貨的話要付利息,你指係用了槓桿或margin倉所給利息? 想問下ib 以外你有咩推介。ib好似做期權要求很高才開通?耀才等等有冇得做呢個方法接貨後再按息。

    回覆刪除
  16. 如果真係 $6.25 接貨的話要付利息,你指係用了槓桿或margin倉所給利息? 係呀!

    耀才,一通都可以 la,不過利息就貴 d。

    回覆刪除
  17. 想問期權股票,你係無貨情況下做short put 同時,會做short call嗎,好似stangle?

    回覆刪除
    回覆
    1. 無貨情況下做 Short Put,我成日都做架,最緊要有現金接貨。
      有貨的時候當然會做 Short Call la,這樣的話會增加現金流入的,這個名稱是 Covercall。 但如果無貨在手的話,我極少做 Short Call 的,因為成功 9 次也唔夠 1 次的失敗,有時只會極少數地做少少玩下。 安全最緊要!

      刪除